Monday, May 10, 2010

IKATAN SESUATU PERHUBUNGAN~

ikatan yg suci xdpt dbanding dgn harta yg sbyk mne skalipon....sungguh,ikatan tu penting dlm meniti sesuatu phbgn..cukupla sgala mslh yg salu tjdi di dpn aku,byk motivasikan diri ku utk lbh bhati² dgn alam fana ni...
dlm nikmat utk mengecapi sesuatu kbahagiaan,kdg² dlm xsedar kta "diganggu" bayang² org yg ada niat trtentu..
cukupla..yg mne ada suami atau isteri,bwk² la setia pd yg satu....kdg² jg la ati kedua² pihak..baik suami atau isteri..sm jgk yg mne da btunang..jgn membelakang kan tunang sndri utk kepentingan diri..yg da berpunya pon sm..cb la utk setia..cb la utk memahami pasangan,sbb sblm melangkah ke alam rumahtangga,lg byk tggungjwb yg perlu di pikirkan..andai dlm phbgn yg mcm ni pon blom mampu nk tangani,pikir la byk kali sblm nk bkawen...
aku bkn sebaik² manusia...skurang² nya,ni utk buka mata hati aku utk berfikir dgn lbih mendalam..
byk bnda yg menakutkan aku sbnrnya..sbb,aku sndri da byk kali gagal...gagal??apakah?gagal mendapatkan cinta yg sejati...alangkah bahagia nye andai ada org yg menyayangi aku seadanya..yg boleh trima aku dgn fizikal aku yg mcm ni...tp...ntahla...kbykan lelaki,lbh pntingkan paras rupa..bkn utk menindas lelaki,tp ni la yg tjdi di dlm realiti....
pe pon...aku msh blm mampu menjalin sesuatu hbgn krana ni smua hnya utk menyakitkan ati sorg perempuan sperti aku....lbh baik aku mcm ni,dr sblm ni...sbb,skurang²nye,aku msh ada sebuah keluarga yg amatlah ambil berat tntg ank yg degil ni..ye,aku amat bsyukur..tima kasih ya allah...kau beri aku kesempatan utk berubah utk mnjadik seorang yg lbh baik...insyaallah!


** jgn tny psl kawen pd aku..sbb,allah da tetapkan sape jodoh kita...cuma cepat@lambat je 'jodoh' tu dtg **
(^_^)

Sunday, May 9, 2010

Penawar Duka Lara

selamat ari ibu,MAK!
mga ari ibu thn ni membawa seribu kbhgiaan buat diri mak wlupon pelbagai dugaan dan ujian dtg bertimpa²..
sesungguhnya,nas amat bersyukur dpt mak seperti mak,wlupon kdg² kalo mak dpt membebel,sumpah ktaorg bosan~! haahahah..
mak..dr pndgn mata ni,da byk mak menangis sbb ank² kan..terutama pd tingkah laku nas..
nas tau nas la yg byk nyusahkan idup mak spnjg nas idup..maaf kan nas,mak..kdg² xde niat pon nk luka kan ati mak wlupon sebesar kuman..sumpah!
insyaallah,andai nas msh bnyawa di bumi ni,nas janji akan jd ank yg tbaik di antara yg tbaik..nas janji xkan sia² kan hari tua mak..insyaallah..
maafkan nas,andai 1 ari nti nas xmampu nk bahagia kan mak..andai nas 'pergi' dlu dr mak,mohon seribu kemaafan dan redhakan lah pemergian ank mu ini andai ajal menjemputku..
ye,mak mmg ibu tbaik...disaat ank² mak susah,mak la yg bantu kami wlupon xbyk..itu la ksh sorg ibu..kan mak?
byk bnda yg nk nas katakan,tp pyh nk luahkan di sini..
cukuplah nas nk mak tau,nas syg mak dunia akhirat...
mak la penawar duka lara nas dr dlu,kini dan selamanya...
love u always,mom~



** xdpt aku bayangkan andai mak xde di dunia ni **
kosong la hdup aku tnpa kwn gurau senda..