Wednesday, September 30, 2009

GEDIK SANTAI..

HEHE..
SBNR NYE XDE PE..
CM SMLM G KUAR MKN NGN DAYAH N KILA..

MEMEMBER SKOLA TKNIK DLU..
BEST JGK BLA SKALI SKALA KUAR NGN KWN2 KAN?
HAPPENING...


GMBR NGN DAYAH XDPT NK TGKP,SBB DAYAH TGESA2 NK BLIK OPIS..
KILA JE ADA SBB DIA IKOT AKU SMP OPIS..
MLS AKU NK NGANTO DIA BLIK..


HEHEHE
PE PON..HOPE PSAHABATAN KTA KEKAL HNDAKNYA..
AMINNN




RaYa 2009

salam..
lm xupdated blog..hehehe
raya kali mmg penat sgt..
bjalan merata2..dgn tetamu dtg umah lg..
wahhhh bz giler...
nsb la xgiler...
hehehe

sepanjang raya tu,memula g umah opah kat bota..
pastu g ipoh umah sedara mara..
waduhhhh..
dua hari pastu g klang plak,shah alam pon sm...
aduhaiii..

hehehe
tp xpe...janji hepi..
mmg hepi pon..
alhamdulillahhh

cantik x gmbr2 dlm ni?
meriah kan..



ok la..
nti br updated lg..hehehe
muahhhhhh2 to my family...syg korg!!!

Thursday, September 17, 2009

Selamat Hari Raya!!!

Salamm...
Wahhh,lg bp ari je nk raya..
best2..
hehehe
bj raya pon da shopping kat sg besar aritu..
ayh tgah kaya,pe lg,cri la bju yg mahal2..
hehehe
moga2 raya thn ni lbh bmkna dr raya thn lpas..
smt ari raya kwn2...
yg ne blik kpg tu...hati2 k..
ingtla org tersayang..
nti sy upload gmbr raya k..
mohon ampun dan maaf andai ada slh dan slp..


Monday, September 14, 2009

CLEARWATER SANTUARY GOLF RESORT

Salam..
semalam,14/09/2009 ada majlis bbuka puasa di Clearwater Santuary Golf Resort,Batu Gajah..Majlis ni untuk staff Mozarif Enterprise di Ipoh,dan cawangan di Lumut..
Aku dan Rini lmbt smp skit sbb rini tpaksa masuk dlm base TLDM jap untuk bg bju pd husband dia yg duty smlm..
alhamdulillah,akhirnya smp jgk wlupon wkt masuk dlm resort tu jauh jgk ke dlm..dgn pokok2 je yg aku nmpk,seram dowww..hehehe
Pas bbuka ktaorg dok sembang2..wkt ni la nk bkenalan dgn staff di Ipoh,sbb ktaorg yg di Lumut ni jrg ke Ipoh melainkan jika ada urusan..
Bos Mozarif ni pakcik aku,aku hny bkeje disini hny untuk mjaga opis sni sbaik mgkin..alhamdulillah,da hmpir 5 bln keje disini..
Pas sembang2 ngn staff kat situ,aku pon dok la g salam2 ngn pakcik makcik aku yg dtg..
tmasuk la jgk sepupu2 ku..
xbyk yg menarik kat sni,tujuan majlis ni pon untuk mengeratkan silaturrahim antara bos dan pkeja..
tgh dok sembang2 ngn makcik,pakcik aku bg sampul surat yg berisi duit gaji kami staff Lumut..
huiyoooo...awl gla gaji!!
hujung bln nti,mkn pasir!hahaha
bla da setel smua,aku n rini brangkat pulang..
tp sblm tu,makcik yg ku pgl MAK KECIK sbb kecik,tpn aku suh pegi ke blkg..rupa2nya,aku n rini dberi 1 bakul yg comel yg diisi dgn kuih2 raya..
hehehe,sweet jek!thanks mak kecik..xlupa jgk pd pakcik aku,CIK KUAN..
smp umah smlm,dlm kul 10 lbh..eh...sblm tu aku nk cta 1 insiden yg aku rs nk tgelak..hehehe
wkt balik smlm,aku drive,sbb sian aku tgk rini yg sarat mengandung ank kedua..kat Sri Iskandar,aku benti untuk isi myak..
rini pon g la ke kaunter n bli air kat dlm..
aku ni dgn cnfident nye,isi la myak,skali tekan pump tu,terpancut myk petrol ke bju kurung aku!!
walaweyyyyy...hampeh btol!mjerit aku..hahaha
da hbs isi myk,aku pon parking kat tepi smentara tgu rini kuar..
aku bg kunci kete pd rini,n g toilet..
just basuh2 je untuk hilangkan bau,tp xmau pon..hehehe
arghhhh,lantak kan!!
SILER PERHATIKAN BJU TU YE,BKN ORGNYE..HEHEHE
masuk je kete,aku bkak baju kurung,just tgl baju itam kat dlm..opsss,nk bgtau ye..sy pkai bju kurung yg jarang,tp pakai bju itam..aku nk terangkan pon xtau mcmn...hehe..
panas dowww..adehhh..nk buat mcmana,da nsb..hehe
dlm pjalanan pulang,ujan plak..xla lebat sgt..
smp kat ayer tawar,ujan pon da benti..alhamdulillah..
ha,bbalik pd cta td..
sampul yg berisi duit tu,aku bukak..
mcm tebal..gaji aku rm900.00,xkan tebal mcm ni?
kira pnya kira,mak aihhhhh!!RM1450.00???
uishhhh..biar btl pakcik aku bg duit raya sbyak RM550??huiyooo...xsgka btol aku!
NI LA DUIT TU,RM1450.00..
hehehe,tape2..duit ni leh aku byr sgala pe yg ptt..nti xla pening..
tma ksih la pd Bos aku A.K.A my uncle!
pe pon,best!! THUMBS UP for MOZARIF ENTERPRISE!!
Al-kisahnya,sebahagian duit tu,RM200,aku telah tukar untuk duit raya..nsb le sng dpt..
TARAAAA!!NI LA DUIT TU..YEYYY..

Sunday, September 13, 2009

Sumpahan Ikan Tapah

Salam..
Da lm xupdated blog..
arini aku nk bcerita psl Sumpahan Ikan Tapah..
ini kisah benar dr keturunan Pandak Logam..
aku jgk tmasuk dlm kturunan Pandak Logam..Bukti nya,kturunan Pandak Logam dilarang sm skali untuk memakan,menyentuh ikan tapah..
ok,aku akn crita mengenai Sumpahan Ikan Tapah ni..
Keturunan Pak Kaduk jika tkena air ikan tapah akan alami gatal2,sakit kulit tbakar.Hasmah(moyang aku),menceritakan pengalaman mengalami sakit spt kulit tbakar krana tsentuh ikan air tapah..SUMPAHAN ikan tapah shingga kini trus mnjadi misteri trutama membabitkan waris Pak Kaduk yg pcaya keturunan lelaki itu tidak boleh menaniaya,memakan atau mengkhianati secara sengaja atau x,ikan bkenaan.
Cerita ini bmula dr mulut ke mulut dan dkumpulkan Pandak Logam Pandak Demat,seorg drpd ktrunan Pak Kaduk yg tbabit sepenuhnya menyimpan dan menjaga emas kerongsang ikan tapah.
Pak Kaduk adalah berasal dari keturunan raja yg berasal dari negeri Siak,sumatera merantau ke Tanah Melayu.Pak Kaduk memulakan pelayaran ke Perak untuk mcri tmpt bru,akhirnya smp di tepi Sg Perak bnama Lambor (menurut cerita mulut Pandak Logam) di Kg Pulau,Lambor Kiri.Hobi Pak Kaduk ialah myabung ayam.Ayam yg dpelihara dinamakan Biring Si Kunani.Berita khebatan ayam sabungan Pak Kaduk mndapat phatian Sultan,lalu baginda mencabar Pak Kaduk dgn syarat yg dtetapkan.
Syaratnya-ayam Pak Kaduk hendaklah dtukarkan dgn aym sultan yg bnama si Jalak Putih Mata.Pertaruhan-kampung halaman dan isi rumah dan syarat dipihak sultan pula,Pak Kaduk akn dberikan sbahagian kuasa memerintah dan kwsn ngeri jika aym sultan kalah.Sprti yg djangkakan,aym Pak Kaduk menang,Pak Kaduk sorak kemenangan,walhal beliau tlupa aym tsebut tlah ditukarkan dgn aym sultan ketika awl pjanjian.Selepas pengumuman dibuat,barulah Pak Kaduk tersedar bhwa beliau telah kalah,maka dgn itu,tergadai lah kampung halaman dan isi rumah Pak Kaduk.
Dengan sehelai sepinggang,Pak Kaduk pon membawa diri ke tepi sungai dan tinggal di sebuah dangau bsama kucingnya.Sambil memikirkan masa hadapannya,kucing itu dtg smbil mengiau2 dan mgigit kaki Pak Kaduk seakan ingin memberitahu sesuatu.Lalu,beliau pun mengikut kucing itu ke tepi sungai,dan beliau tlihat disitu,terdampar seekor ikan tapah yg sgt besar.Pak Kaduk pun blari ke dangau,dan mengambil mata tuai yg tselit di celah atap lalu dibelahnya perut ikan tersebut,keluarlah emas dgn byknya.Pak Kaduk bsyukur dan beranggapan itu rezeki dr ALLAH.Pak Kaduk pun mnjahit smula perut ikan tapah itu,dgn mggunakan jarum dan berbenangkan urat btg pisang lalu melepaskan ikan itu semula ke dlm sungai.Ketika ini lah Pak Kaduk melafazkan sumpahnya yg bbunyi;
"Mulai hari ini dan kehadapan,aku tidak myabung lg,dan aku,ank isteri aku,cucu cicit aku,piat piut aku,empas2 endaun,entahkan ia entahkan bkn tidak boleh memakan,menaniaya atau mengkhinati ikan tapah.barang siapa melanggar sumpah ku,akan mendapat sakit gatal,melecur dan bengkak2,kiranya thn badan tidak selamat hdupnya.."
Ikan tapah trus menyelam dan timbul skali seolah2 mengucap selamat tinggal dan kmudian hilang..Selepas itu,Pak Kaduk pun menebus semula kampung halamannya.
Emas Kancing Sebagai Penawar
Emas Kancing adalah satu2nya saki baki emas yg dtemui dlm perut ikan tapah yg msh ada,ia bbentuk 'empat segi iris wajik' digunakan sbgai keronsang bju wanita.Jumlah yg ada skg sbyk 3keping dan inilah yg dgunakan sbagi penawar kpada cucu atau kturunan Pak Kaduk yg kbykan nya tggl disekitar Sg Perak,jika tkena sumpahan bisa ikan tapah.
Kini,emas kerongsang ikan tapah itu djaga oleh seorg keturunan Pak Kaduk yg kesembilan yg bnama Hasmah Pandak Logam yg kini tggl di Kg Tua,Bt 16,Lambor Kanan.

Friday, September 4, 2009

Sepetang Bersama Cik KURUS Syg

salam..
smlm blik keje trus mandi,pastu melayan cik kurus tu..
hehehe
geram jek..
mlm smlm jgk,xlena tdo dibuatnya..
leh plak dia bgn tghmlm,smpai ke subuh trus xtdo2..
alahai cik kurus,np la ni syg...?
meragam lak tu smp pagi..
aku yg jd geram..aku mrh2 si kecik tu..
last2..mengamuk dia kne mrh..
kat mak pon dia xnk..
aku amik dia,trus senyap..
mak ckp,pandai si kecik ni,sape yg mrh dia,org tu jgk la yg kne pujuk..
trus cik kurus senyum..
xjd aku nk marah lg..
hampeh..
kdg2 xtau nk tafsirkan perasaan ni..
sonok ada dak kecik..tp kdg2 letih gak kan..
ni br jg ank org..ank sndri xtau la mcmana nti..
hehehehe..
pe pon..sonok cik kurus ada drumah tu..

Wednesday, September 2, 2009

Cik K.U.R.U.S

salam...
arini aku nk bercerita tntg Nurul Natasya Alesha..
sape tu...??hehehe

sbnrnye,alesha ni fmly aku br je jg dia...
mama nye keje kat melaka..
papa nye keje kat lumut..

sbnrnye,papa alesha kwn aku masa di boustead...
mgkin disbbkan aku pnh jg alesha 1 tika dulu,itu yg buat dorg pcaya pd family aku untuk jg ank dorg...

alhamdulillah..
skurang2nye,xla sunyi umah tu...

wktu memula alesha dtg umah,mmg msih blom menerap lg..
tp...xsmpai sehari je mama n papa dia anta,da mula balik kan badan dia..
hehehe
sweet sgt..

aku pgl alesha ni,CIK KURUS..
ne x nye,da mmg kurus..
hehehe
kalo pgl cik kurus,mmg dia pndg pnya..
hehehe
geram tgk dia..
smlm..aku g smyg terawih kat masjid..
jd aku suh la mak jg cik kurus..
balik smayang,ingtkan cik kurus da tdo..
rupa nye idak...

mak siap bebel lg..."amik ank kamu ni...dr kamu pegi smp kamu da balik..xtdo2.."
hahahaha..
lawak btol..mgkin cik kurus da biasa tdo ngn aku...
aku amik cik kurus,aku bedung dia,trus aku masuk kan dia dlm buaian..
xsmp 10minit trus cik kurus tdo..
hehehe..

hai cik kurus....mcm2 hal...
hehe..kdg2 tu bla ltak je atas tilam,trus melalak..
da pndai skg...dia tau rmai yg rjin mlayan dia,dia wat prangai...
hehehe..
cik kurus,cik kurus..