Friday, January 21, 2011

Cik Finaz Da B'tunang~~

slmt malam smua...
lama da xupdate..xde pe yg menarik sbnrnye...cuma nk share skit jek,cik finaz da btunang pd 091010 aritu..
alhamdulillah da dkt 4 bln da btunang..sonok rsnya..
alhamdulillah,berkat ksabaran Encik Nazir,kami melangsungkan pertunangan dgn sebaik mgkin..
sgt2 terharu sbb dia da byk berkorban utk aku selama ni..dlm 7thn kami knl,dgn sikap xputus asa dia,dia sanggup tggu aku wlupon pe keadaan skalipon..
even aku jenuh tolak byk kali pinangan dia,dia tetap sabar..dia tetap tabah..dia tetap tggu aku..
memang,aku akui,mmg byk pengorbanan yg dia lakukan utk aku..dia xpenah nk tinggalkan aku wlupon aku byk kali tolak dia..dia xpnh mengalah..
bygkan,kami bpisah pd thn 2004 xsilap..dr thn ke thn,dia tetap tunggu..tunggu...dan tunggu..
sampaila pd 1 tahap,aku bdoa pd TUHAN,kalo benar la dia JODOH yg ALLAH tetapkan,aku REDHA dan TERIMA dgn hati yg terbuka..
akhirnya,dia amik kptsn nk btunang dgn aku pd 091010,sehari sblom kembar dia btunang jgk.. (^_^)
ya allah...xdpt aku bygkan betapa panjang nye jodoh kami,wlupon br sampai ke peringkat ini,aku amat2 bersyukur ya allah...aku dpt lelaki yg menyintai aku setulus hati..
ye,aku akui aku byk kekurangan..aku byk kelemahan,tp dimata SI DIA,aku la cinta hati dia selamanya..

YA ALLAH YA TUHANKU,
kau panjangkan la JODOH kami..hanya MAUT yg dpt memisahkan kami..

tima kasih pd mak ayah kerana merestui hbgn 'FINAZIR'..
tima kasih jgk buat adik beradik tsayang.. =)

** sedikit sebanyak gmbr waktu kami btunang**



Friday, June 4, 2010

Moody~~

salam syg smua~~
dah lm nmpknya aku xupdate blog..rs mls bertamu dlm diri ni...
biasa la,kdg2 tlampau rajin,kdg2 tlampau malasssss...
hmmm,sjak akhir2 ni aku moody skit...dgn sape2 ponn..
even kat umah pon,aku xbyk ckp...ntahla..rs mls nk bukak mulut...walaupon org ckp aku buat muka,xkisah laaa...aku mls nk ckp lebih...kalo aku da wat muka camtu,xpyh la nk tegur2 aku...aku mmg mls nk bsembang...
kat FB lgik laaa...ada la dgn sorg dua yg aku cukup mls nk btegur sapa...maaf kwn2...
oh...lupa nk bercerita...br2 ni dpt la add kwn2 SMTP...wlau ada yg aku xbp cam,aku sgt hepy ok...sbb dorg tegur aku dgn baik...kdg2 komen berjela2 dok sembang psl gmbr dlu2...hahahaha
tmbh lg si ANUSHREE...memula xcam jgk,lm2 tu br prasan sape dia...hehehe..
dia xde kat malaysia ni,dia study kat indonesia...bakal doktor tuuu...tahniah anu!!
sonok sembang dgn kamu,wlupon aku skola situ jap je... =)
pe pon...SMTP best!

Monday, May 10, 2010

IKATAN SESUATU PERHUBUNGAN~

ikatan yg suci xdpt dbanding dgn harta yg sbyk mne skalipon....sungguh,ikatan tu penting dlm meniti sesuatu phbgn..cukupla sgala mslh yg salu tjdi di dpn aku,byk motivasikan diri ku utk lbh bhati² dgn alam fana ni...
dlm nikmat utk mengecapi sesuatu kbahagiaan,kdg² dlm xsedar kta "diganggu" bayang² org yg ada niat trtentu..
cukupla..yg mne ada suami atau isteri,bwk² la setia pd yg satu....kdg² jg la ati kedua² pihak..baik suami atau isteri..sm jgk yg mne da btunang..jgn membelakang kan tunang sndri utk kepentingan diri..yg da berpunya pon sm..cb la utk setia..cb la utk memahami pasangan,sbb sblm melangkah ke alam rumahtangga,lg byk tggungjwb yg perlu di pikirkan..andai dlm phbgn yg mcm ni pon blom mampu nk tangani,pikir la byk kali sblm nk bkawen...
aku bkn sebaik² manusia...skurang² nya,ni utk buka mata hati aku utk berfikir dgn lbih mendalam..
byk bnda yg menakutkan aku sbnrnya..sbb,aku sndri da byk kali gagal...gagal??apakah?gagal mendapatkan cinta yg sejati...alangkah bahagia nye andai ada org yg menyayangi aku seadanya..yg boleh trima aku dgn fizikal aku yg mcm ni...tp...ntahla...kbykan lelaki,lbh pntingkan paras rupa..bkn utk menindas lelaki,tp ni la yg tjdi di dlm realiti....
pe pon...aku msh blm mampu menjalin sesuatu hbgn krana ni smua hnya utk menyakitkan ati sorg perempuan sperti aku....lbh baik aku mcm ni,dr sblm ni...sbb,skurang²nye,aku msh ada sebuah keluarga yg amatlah ambil berat tntg ank yg degil ni..ye,aku amat bsyukur..tima kasih ya allah...kau beri aku kesempatan utk berubah utk mnjadik seorang yg lbh baik...insyaallah!


** jgn tny psl kawen pd aku..sbb,allah da tetapkan sape jodoh kita...cuma cepat@lambat je 'jodoh' tu dtg **
(^_^)

Sunday, May 9, 2010

Penawar Duka Lara

selamat ari ibu,MAK!
mga ari ibu thn ni membawa seribu kbhgiaan buat diri mak wlupon pelbagai dugaan dan ujian dtg bertimpa²..
sesungguhnya,nas amat bersyukur dpt mak seperti mak,wlupon kdg² kalo mak dpt membebel,sumpah ktaorg bosan~! haahahah..
mak..dr pndgn mata ni,da byk mak menangis sbb ank² kan..terutama pd tingkah laku nas..
nas tau nas la yg byk nyusahkan idup mak spnjg nas idup..maaf kan nas,mak..kdg² xde niat pon nk luka kan ati mak wlupon sebesar kuman..sumpah!
insyaallah,andai nas msh bnyawa di bumi ni,nas janji akan jd ank yg tbaik di antara yg tbaik..nas janji xkan sia² kan hari tua mak..insyaallah..
maafkan nas,andai 1 ari nti nas xmampu nk bahagia kan mak..andai nas 'pergi' dlu dr mak,mohon seribu kemaafan dan redhakan lah pemergian ank mu ini andai ajal menjemputku..
ye,mak mmg ibu tbaik...disaat ank² mak susah,mak la yg bantu kami wlupon xbyk..itu la ksh sorg ibu..kan mak?
byk bnda yg nk nas katakan,tp pyh nk luahkan di sini..
cukuplah nas nk mak tau,nas syg mak dunia akhirat...
mak la penawar duka lara nas dr dlu,kini dan selamanya...
love u always,mom~



** xdpt aku bayangkan andai mak xde di dunia ni **
kosong la hdup aku tnpa kwn gurau senda..

Tuesday, April 27, 2010

hepy bday syg~

smlm...bday NAQHAFID HAIKAL,ksygan ku~
hepy bday syg yg ke 2thn!
xdpt nk sambut,sbb dia kat Johor..sgt² rindui dia..
smlm,anta msj kat papa dia wish bday utk afid..xde dpt pe² balasan..
xpe la,mgkin xnk ktaorg gngu ank dorg dah kot..
tp..pg ni,umi afid anta msj...actually dlm msj smlm,aku ada selit 1 permintaan..nk taux ??
heeeeeeeeee~~ aku nk pinjam afid slama sebulan dok perak~!
hahahahaha
msj yg umi dia bg,amat la memuaskan ati aku~ sgt² sonok ok!
dia bg je pinjam afid,tp dgn syarat,msti pulangkan balik...
hahahaha,gilo apo aku xpulangkan ank org?hahaha
aku janji kat dia,aku pulangkan balik bla cukup sbulan..hehehehe...best²!!
aku pon xtau bla nk amik afid..tgk la kalo mak aku bg aku n adik aku g johor nek bas,utk amik afid,aku on jek~
kalo mak ayah aku sndri yg nk g amik,aku xkisah...tp dorg tau ke umah demok tu????hahahahahaha
dpt bmanja dgn demok sbulan pon jdik laa....nt² leh amik lg,ye x??
hehehe
bkobar² rs nya...rindu wooo..
dgn keletah dia tu,dgn nakal dia tu...haishhhhhhhh buat aku xtdo mlm~!! hahahaha
afid...sbr ye,nti mak lang dtg...insyaallah!
(itu pun kalo demok ni ingt kat aku..kalo xingt dah,naya jek aku turun JB)

(^_^)


Wednesday, April 7, 2010

saya amat RINDUKAN dia~~

ye...saya amat RINDU kan si comel itu~~
dah seminggu dia balik ke pangkuan family dia..
bla balik umah,rs kosong je..rs xberseri..rs mcm xmeriah..
alahai hatii...sabar laa.. dia bkn hak abadi kamu.. biarkan..
ntah mcmna keadaan si comel tu skg... dah mkn ke blom?
dah mandi ke blom?
aku tau keadaan dia bla bsama family dia...
kdg² dibiarkan comot smpai mlm.. kdg² dibiarkan xmkn..
alahai syg... xdpt bygkan keadaan si comel neh..
ingt lagi sblom aku g kje...
bla aku siap²,tgh btulkan tudung kat cermin dapur,si comel dtg..
ayang...nk kakan (makan)...
bygkan bdk sekecik tu tau erti lapar...
setidak² nya,aku goreng telur utk alas perut dia sblom g kje..
byk jgk dia mkn...sonok tgk dia mkn..
btol² rindukan dia laa~~
mak aku pe tah lgik...balik skola msti pggil afid~!!
seolah² dia ada kat umah mcm salu.. tp xde da skg ni si comel tu...
kalo x msti tgu dpn pintu bla dgr bunyi kete mak...
bla time mkn,msti bg dia mangkuk,dia yg nk suap sndri..
wlupon tumpah² tp hbis gak...
dgn terkangkang kaki dia,sgt chumellll!! hahaha
adik... kmu rindukan ktaorg x?
sbb....ktaorg rindukan kamu sgt²~~~~~ !!!!!



Monday, March 29, 2010

pergi nya 'KEKASIH HATI' ...

smlm..terasa sedih teramat sgt..pergi nya si comel dlm family aku..akhirnya,mak dia amik si comel itu jgk..pe leh buat,ank org..nk xnk,kami kne trima..si comel balik ke johor,trus duduk sana..ntah bla akn jumpa si comel ni lagik~~
salu,kalo sape² balik kje,msti ada suara halus mnyapa..baik mak,aku,adik,ayh n kakak aku,pasti disapa dgn mesra,dgn tergedikz~~ kdg²,nk pegi kje,berat ati nk tgglkan si comel dgn ayh..sbb,bila aku da siap² nk g kje,msti dia dah amik bju dr bakul bju dia.. "nk ikot yayang".. sapa si comel... "xleh la,adik tggl ngn atok! nti ayg bli popok ok?"..bls aku. "nanakkkk!! nk ikot ayg!" rajuk si comel.. "jom² masuk bilik atok..amik bantal,amik susu,amik ting(puting).. kang ikot atok g nengok kuda ye,naik moto".. jwb aku balik. (tpaksa menipu).
"ayg! nk amin.." sambil aku hulur tgn.. muahhhhhhh..babai yayang..
trus aku g kje..ari² strusnya,cmtuh gak..tpaksa gn helah spaya dia xnanges nk ikot aku.. hehehe
alahaiiii si comel..smlm,btol² ktaorg nanges..sape yg nk tdo ngn mak lang tiap² mlm?sape yg nk gaduh ngn ecah kalo adik xde?siap tarik² rambut lgik...
ntahla...byk kngn dgn si comel..berat ati rs nk bpisah smlm..smpai kakak aku ckp,umi si comel nanges jgk dlm kete..tgk la mcmna nti,arap si comel balik sni balik 1 ari nti... sgt² rindui si comel~~





syg kamu!!